Beogradsko tržište maloprodajnog prostora

Tržište maloprodajnog prostora u Beogradu je nakon dužeg vremenskog perioda zabeležilo povećanu investicionu aktivnost, te smo tokom prethodne dve godine bili svedoci transakcija najvećih gradskih tržnih centara.

Naime, južnoafrički investicioni fondovi Hyprop Investments / Homestead Group Holdings su za 127.7 miliona EUR preuzeli Delta City površine GLA od 30.000 m2 od kompanije Delta Real Estate. Takođe, kompanija MPC Properties je prodala deo udela u svom vlasništvu, samim tim i u Ušće šoping centru, južnoafričkoj kompaniji Atterbury Europe. Još jedan moderni šoping centar u Beogradu je promenio svog vlasnika, kada je izraelski investiror BIG Schopping Centres neposredno pred otvaranja preuzeo tržni centar BIG Fashion, površine GLA 32.000 m2, od kompanije Plaza Centres, za ugovorenu cenu koja će biti izračunata na osnovu stope kapitalizacije od 8.25%.

Investicionu aktivnost rame uz rame prati i razvojna, te je u gradu u prethodnoj godini tržište zabeležilo otvaranje nekoliko modernih tržnih centara i retail parkova. U glavnoj pešačkoj zoni Knez Mihailove, izraelska kompaanija Ashtrom završila je radove na šoping centru Rajićeva sa ukupnom površinom od 15.300 m2 GLA. Nakon dugogodišnjih najava Beograd je dobio prvu robnu kuću poznate švedske kompanije IKEA, koja je nakon 18 meseci aktivnih radova, otvorila svoj objekat od 35.000 m2 GLA u Bubanj potoku. Prethodno već pomenut BIG Fashion, sa svojih 32.000 m2 GLA zvanično je otvoren tokom 2017. godine. Od aktivnih projekata u izgradnji trenutno se nalaze Ada mall nadomak poznatog kupališta Ade ciganlije, tržni centar izraelske kompanije GTC, koji će nakon završetka 2019. godine imati oko 34.000 m2 GLA, kao i BW Galerija u okviru projekta Beograd na vodi, projektovane površine od preko 93.000 m2 GLA, čiji je završetak planiran tokom 2020. godine. BIG CEE je najavio izgradnju još jednog tržnog centra u Beogradu, Big Fashion Vidikovac koji će imati oko 65.000 m2 GLA. Na kraju, kompanija MPC započela je radove na izgradnji tržnog centra na uglu ulica Vojislava Ilića i Mis Irbijeve na opštini Zvezdara, koji će prema najavama biti ukupne bruto površine za izdavanje od oko 44.000 m2.

Beogradsko tržište je bogatije i za par retail parkova, završetkom Capitol parka Rakovica površine 21.000 m2 GLA, kompanije Poseidon koja već poseduje retail park u Šapcu, kao i investicijom kompanije MPC, retail parkom Shoppi Borča površine od 12.000 m2. Opština Lazarevac je dobila prvi retail park, gde je austrijska kompanija Immofinaz završila svoj retail park površine 10.000 m2.

Beogradsko tržište maloprodajnog prostora je i pored velikog broja novih projekata, kako završenih, tako i onih koji su u izgradnji ili u planu, uspelo da zadrži mesečne rente na nivou od 30 – 70 EUR/m2 za prostor u okviru modernih tržnih centara.

0 0 votes
Article Rating

Podelite:

Ostali članci

Automated valuation model – AVM

The future is here! Automated valuation model – AVM – is a new tool which will help banks, financial institutions and all other users to

Časopis nauka + praksa

Kliknite na ovaj tekst ili naslovnu stranu kako bi ste pročitali kompletan časopis 0 0 votes Article Rating

Drugi panel: Inspekcija nepokretnosti

KLIKNITE OVDE DA SE PRIJAVITE NA WEBINAR Pridružite se CPD webinaru (2 boda) koji će biti organizovan 05. marta 2022. godine u 10:00 h kako

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x