Hotelsko tržište Beograda u poslednjih godinu dana

Beograd se pozicionirao kao najatraktivnija turistička destinacija u ovom delu Evrope u poslednjih par godina, pre svega zahvaljujući brojnim sadržajima koji su turistima stavljeni na raspolaganje. U Srbiji je u prethodnih godinu dana registrovan dolazak više od tri miliona turista i gotovo osam i po miliona ostvarenih noćenja, što su rekordni pokazatelji. Samo u Beogradu je u protekloj godini zabeleženo više od milion dolazaka turista i više od 2,2 miliona noćenja na godišnjem nivou. Tendenciju rasta dolazaka i noćenja prati i tendencija razvoja hotelskog tržišta koje je evidentno na teritoriji cele Srbije, a posebno na teritoriji glavnog grada. Beograd je u prethodnih godinu dana postao dom velikih hotela i hotelskih lanaca. Neki od objekata koji imaju uticaja na isti su sledeći: 

Hotel Hilton **** je smešten u Ulici kralja Milana i nalazi se na neznatnoj udaljenosti od Trga Slavija i Hrama Sv. Save. Raspolaže sa 242 sobe, dok od dodatnih sadržaja poseduje i restoran internacionalne kuhinje”Two Kings”, bar i restoran azijske kuhinje “SkyLounge”, ali i spa i wellness centar “LivingWell Health Club”, kao i konferencijske i svečane sale.  Isti je otvoren marta 2018. godine i završen je 3 meseca pre planiranog otvaranja. 

Hotel Mama Shelter **** se nalazi u Knez Mihajlovoj ulici, u centru Beograda. Takođe je otvoren marta 2018. godine, na poslednjem spratu Rajićeva Shopping Centra. Brend Mama Selter je nastao pre deset godina, osnovan od strane porodice Trigano – Serža Trigana i njegova dva sina, Bendžamina i Žeremija. Njihov prvi hotel otvoren je u Parizu, nakon toga u Marseju, Lionu, Bordou, Los Anđelesu, Rio de Žaneiru i sada u Beogradu. Koristeći najsavremenije dizajnerske elemente, posebno osmišljene od strane Žalil Amora, Mama Shelter postaje istovremeno živahan i udoban. Mama Shelter Beograd raspolaže kapacitetom od 125 soba, sa terasom od 500 m2.

Belgrade Hotels Group, u čijem sastavu posluju prestonički hoteli Mr. Prezident, Astoria, Capital, Admiral Arena, Side One Design, Villa Mistique i Compass River City, planira i dva nova hotela sa 4 zvezdice, smeštena na Vračaru i to Hotel Prime i Hotel Marquise. Hotel Prime se nalazi nedaleko od Hrama Sv. Save, u Ulici Radoslava Grujića. Raspolaže sa 39 soba, odnosno 168 ležajeva. Pored smeštajnog kapaciteta ima i restoran. Marquise Hotel je smešten u Mišarskoj ulici, u mirnoj zoni Vračara, u blizini Tašmajdana. Na raspolaganju je 28 economy, standard i superior soba, kao i restoran lobby i garaža za goste hotela.  

Razvoj novih hotela u Beogradu prati dolazak novih hotelskih lanaca i investitora koji planiraju da ulože u izgradnju istih. Matijević je dobio građevinsku dozvolu da početak gradnje luksuznog hotela na mestu Jugoexport zgrade u centru Beograda. Novi hotel će nositi naziv Beograd centar, a završetak je planiran 2018. godine. Hotel će imati 4 zvezdice, 68 soba i restoran od 3.000 m2. Cela zgrada ostaće autentična, kao i stepenište iz 1923. godine. 

Kompanija Starwood Hotels&Resort Worldwide će izaći sa prvim pojavljivanjem Brenda W Hotels u Srbiji. Hotel W Belgrade će imati popunjen calendar ekskluzivnih W događaja, na kojima će se prikazivati najnoviji trendovi iz oblasti dizajna, mode i muzike. Hotel će imati celodnevni prostor za ručavanje, bar i W dnevnu sobu, moderni fitness-centar i bazen sa barom, kao i 450 m2 prostora za konferencije i događaje, kao i 120 stilizovanih soba i apartmana. Otvaranje se planira 2019. godine na obali reke Save, pored dve stambene kule u okviru projekta “Beograd na vodi”.

Hotelski lanac Marriot odabrao je Kulu Beograd za dom luksuznog hotelskog lanca kao što je St. Regis. Hotel će zauzeti više spratova u Kuli Beograd – zgradi od 40 spratova, koja će biti zaštitni znak kompleksa i grada. Imaće 125 soba i apartmana sa pogledom na grad ili na reku Savu, restoran sa panoramskim pogledom, spa centar, bazen, teretanu, prostor za sastanke i proslave, kao i celodnevni restoran. 

Sve navedeno nesumnjivo govori o potencijalu razvoja hotelskog tržišta na teritoriji Beograda, kao i o samom trendu povećanja atraktivnosti za ulaganje u objekte i komplekse datog tipa. Kako procene vrednosti, izrade predstudija i studija izvodljivosti i biznis planovi imaju direktne veze sa prethodno navedenim, može se izvesti zaključak da isto utiče na procenitelje i njihov obim posla, pa samim tim i na povećanje ekpertize i iz ove oblasti. 

0 0 votes
Article Rating

Podelite:

Ostali članci

Automated valuation model – AVM

The future is here! Automated valuation model – AVM – is a new tool which will help banks, financial institutions and all other users to

Časopis nauka + praksa

Kliknite na ovaj tekst ili naslovnu stranu kako bi ste pročitali kompletan časopis 0 0 votes Article Rating

Drugi panel: Inspekcija nepokretnosti

KLIKNITE OVDE DA SE PRIJAVITE NA WEBINAR Pridružite se CPD webinaru (2 boda) koji će biti organizovan 05. marta 2022. godine u 10:00 h kako

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x